Skip to content

Mooste rattamatkarada 3,5 km

Kirjeldus. Mooste asub Kagu-Eestis, Põlva maakonnas, Tartu-Koidula maantee ääres. Paikkond pakub põnevust vahelduvate maastike, liivaste männimetsade, rikkaliku ajaloo ja mõisaarhitektuuri poolest. Siinsed rattamatkarajad on vaheldusrikkad, palju leidub laugeid tõuse ja pikki langusi.

Suplemisvõimalusi pakuvad mõhnastike vahel paiknevad järved. Marsruudid on 3,5; 16 ja 24 km pikkused. Siin leiab info 3,5 km rattaraja kohta.
3,5 km ringmarsruut. Alusta Mooste asulast, Mooste Külalistemaja eest. See asub mõisniku majandusõues ning on piiratud hiiglaslike maakivist hoonete, valitsejamaja, ning tornikeste ja väravatega kaunistatud maakivimüüriga. Endised tallid on nüüd taastatud ja kasutusel Folgikojana, õppeklasside ja töökodadena. Möödu valitsejamajast allamäge endise viinavabrikuni kus nüüd asub Fototurismi Keskus. Imposantne hoone taastatud ning erutab kujutlusvõimet, viies mõtted möödunud aegadele. Kui viinavabrik asub vasakut kätt rada, siis nägusalt taastatud sepikoda paikneb paremat kätt. Kunagises mõisakompleksis on kogu väärtusahel olnud mõisniku käes. Ei mingit teenuste outsourcing’ut 🙂 Mõnisada meetrit allamäge jõuame Mooste järve tippu. Siit voolab järvest välja Viislisoo oja. Järvenõo vastaskaldal asub II aastatuhande I poolest pärit asulakoht. Nähtavasti on muistse Mooste asunikud elanud järvenõo vastaskaldal. Kohta tähistab arheoloogiamälestise tahvel.
Edasi tõuseb tee üles kõrgele järve kaldale ning suundub kõrgete pargipuude vahel loogeldes Tartu-Koidula maantee suunas. Mõnus pinnasetee kulgeb tõusude ja langustega kuni Tartu-Räpina ja Mooste-Põlva tee risti. Siin tee vasakpööre kõnniteele ning lase rattal kanda end allamäge Mooste järve rannani. Siin kasuta võimalust ja käi ujumas ning lõpeta matk Mooste mõisa juures.
Soovitused. Rada on praktiliselt tähistamata. Aeg-ajalt võid siiki silmata pruune poste läbitud kilomeetrite numbritega. Eksimise vältimiseks on mõistlik sõita GPS-i või orienteerumiskaardi järgi. Sobib hästi koguperemarsruudiks väiksemate lastega peredele. Väga hea puhkepäeva veetmiseks, sest võimalik ühitada puhkusega Mooste järve rannas. Majutusvõimalus Mooste Külalistemajas.
Asukoht. Mooste asula, Mooste vald, Põlvamaa. Mooste Külalistemaja parkla koordinaadid – N 58 9.736, E 27 11.644
Lisainfo: 56678113, või info@matkajuht.ee
Mida ümbruskonnas veel teha annab? Räätsamatkadjalgsimatkadtõukerattamatkadtõukekelgumatkad
Lisaks:

Kui sulle meeldib matkata, siis tule kampa

Kiireimad uudised matkadest saabuvad siitkaudu