Skip to content

Selli-Sillaotsa matkarada 5 km

Ühe jalaga kõnnumaal. Selli-Sillaotsa matkarada

Kirjeldus. Selli-Sillaotsa matkarada asub Tartumaal, Laeva vallas Alam-Pedja kaitsealal. Kaitstakse maastikke ja siin elamisega kohandunud liike, seepärast on maa-alad suured ja kohati kehtivad liikumispiirangud. Ülevaate saamiseks tükikesest kaitsealast ongi ehitatud Selli-Sillaotsa matkarada.
Tasane teekond kulgeb ringmarsruudina ja on keskendunud rabaloodusele ja siin elanud inimeste elu tutvustamisele. Väga hea märgistuse, rohkete infotahvlitega rada viib mööda metsakasvanud muistsetest talukohtadest, läbi liivaste männikute, üle kõrg- ja madalsoo ning soosaarte. Imeilus vaade rabale avaneb Suuretüki vaatetornist. Omaette väärtus on vaatetorni ja raba infotahvlite tekstid ja pildid. 1,5-2 tundi aega saab paremini sisustatud kui telekast loodusfilme vaadates. Garanteeritud!
Asukoht. Tartumaal, Laeva vallas. Keera Tartu-Tallinn maanteelt vasakule enne Laeva risti (Laeva meierei suunas). Peagi hargneb tee kaheks, keera vasakpoolsele kruusateele Palupõhja küla suunas. Sõida seda pidi edasi kuni jõuad raja algust tähistava katusealuse ja infotahvlini (GPS 58.4342° N, 26.2887° E).   Lume sulamise ja kestvate vihmade järel võib Palupõhja tee olla kohati üle ujutatud
Algus ja lõpp. Rada kulgeb ringmarsruudina ja on läbitav mõlemat pidi. Pargi auto ja asu 5 kilomeetrisele teekonnale. Rabast välja jõudnuna, kulgeb viimane kilomeeter matkast mööda kruusateed. Lõpetad 1,5-2 tunni möödudes taas parklas.
Raja märgistus. Rada on kõrgemal pinnasel hästi nähtav (hakkepuidust kate), soos kaetud laudteega. Vaatamisväärsuste juures on infotahvlid. Erimärgistust pole.
Raskusaste. Kerge.
Ühilduvus teiste radadega. Pole
Mida siin veel teha võib? Räätsamatkad, jalgsimatkad
Kui sulle meeldib matkata, siis tule kampa